MKT2_K Marketing II

Vysoká škola Sting, o.p.s.
zima 2020
Rozsah
0/0/12. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jiří Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Jiří Urbánek, Ph.D.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s.
Předpoklady
STUDIJNI_SKUPINA ( 1MVA ) && ! NOWANY ( MEO2_K Mezinárodní obchod II )
Cílem předmětu Marketing II je seznámení s nástroji a technikami marketingu. Předmět se věnuje problematice nákupního chování spotřebitele, marketingovému mixu a základním obchodním a komunikačním strategiím podniku. Přednášky jsou věnovány historickému vývoji marketingu a marketingových technik, marketingovému mixu, životnímu cyklu výrobku, nákupnímu chování jednotlivců a podniků, analytickým nástrojům (SWOT, BCG, GE, PESTEL). Předmět se dále věnuje základům marketingového výzkumu, principům práce s primárními a sekundárními daty. Dále potom on-line marketingu a on-line analytickým nástrojům v marketingové praxi. Studenti získají obecné znalosti o obchodních a komunikačních strategiích, porozumí historickým a technickým souvislostem ovlivňujícím dnešní marketingové strategie a prohloubí své analytické a tvůrčí myšlení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50
Cíle předmětu
Cílem předmětu Marketing II je seznámení s nástroji a technikami marketingu. Předmět se věnuje problematice nákupního chování spotřebitele, marketingovému mixu a základním obchodním a komunikačním strategiím podniku. Přednášky jsou věnovány historickému vývoji marketingu a marketingových technik, marketingovému mixu, životnímu cyklu výrobku, nákupnímu chování jednotlivců a podniků, analytickým nástrojům (SWOT, BCG, GE, PESTEL). Předmět se dále věnuje základům marketingového výzkumu, principům práce s primárními a sekundárními daty. Dále potom on-line marketingu a on-line analytickým nástrojům v marketingové praxi. Studenti získají obecné znalosti o obchodních a komunikačních strategiích, porozumí historickým a technickým souvislostem ovlivňujícím dnešní marketingové strategie a prohloubí své analytické a tvůrčí myšlení.
Výstupy z učení
Method of ending the subject - exam Exam requirements – written test on computers with possibility to obtain a maximum of 100 points (note: to meet the requirements, the test must be met at least 60%). Successful students will continue to the oral exam, where will be verified their knowledge of marketing issues obtained from the provided study materials and lectures.
Osnova
  • cvičení:
    1. Definice marketingového výzkumu, popis prostředí
    2. Marketingový informační systém, jeho jednotlivé subsystémy
    3. Proces a organizace marketingového výzkumu
    4. Metodika zpracování marketingového výzkumu
    5. Formy marketingového výzkumu
    6. Analýza a interpretace údajů
    7. Specifická využití marketingového výzkumu (výzkum trhu, výrobků, komunikace, poptávky, nabídky, cen atd.)
    8. Spotřebitel a determinanty jeho chování
    9. Formování predispozic chování spotřebitele, pojetí potřeb a jejich vliv na rozhodování spotřebitele, učení a jeho působení na spotřebitelské chování,
    10. Spotřební komunikace - porozumění, vnímání, zapamatování
    11. Segmentace spotřebních trhů, typologie spotřebitelů, role spotřebitelů
    12. Směry analýzy dat o spotřebitelích
    13. Kulturní aspekty spotřebitelského chování
Literatura
    povinná literatura
  • LAKHANI, D. Jak prodávat když nikdo nekupuje. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-3309-8. info
  • ŠTĚDROŇ, B a KOL. Marketing a nová ekonomika. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2009, 198 s. ISBN 978-80-7400-146-8. info
  • KOTLER, P a KOL. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. info
    doporučená literatura
  • BAČUVČÍK, Radim. Tradiční a nové v marketingové komunikaci. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2011, 218 s. ISBN 978-80-87500-04-0. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008, 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8. info
    neurčeno
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace 2., zcela přepracované vydání. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2. info
  • SOLOMON, M. R. Consumer behavior : buying, having, and being. 12. vyd. Upper Saddle River: Pearson/Prentice Hall, 2016, 624 s. ISBN 978-0-13-412993-8. info
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KOZEL, Roman a MYNÁŘOVÁ Hana SVOBODOVÁ LENKA. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6. info
  • SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 933. ISBN 8025100944. info
Výukové metody
Cvičení s aktivním zapojením studentů v diskuzích. Způsob výuky je detailně popsán ve Studijním a zkušebním řádu AKADEMIE STING.
Metody hodnocení
Podmínky udělení zápočtu:
1) Odevzdání případové studie na téma aplikace marketingových nástrojů do vybraného podniku.
2) Písemný zápočtový test s úspěšností min. 60%.
Informace učitele
Cvičení je povinné a o náhradě zameškané výuky rozhoduje vyučující.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2018, zima 2019, léto 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/newton/zima2020/MKT2_K