PSY_Kx Komunikační dovednosti

Vysoká škola Sting, o.p.s.
zima 2020
Rozsah
0/0/12. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Daniela Kolomazníková (přednášející)
Garance
Ing. David Král, Ph.D.
Katedra aplikovaných disciplin – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s.
Rozvrh
So 26. 9. 8:30–12:00 Posluchárna E, So 24. 10. 12:30–16:00 Posluchárna E, So 7. 11. 8:30–12:00 Posluchárna E
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání základních poznatků z oblasti komunikačních dovedností, které jsou nezbytné k efektivní komunikaci nejen se zákazníky, ale také uvnitř podniku. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy komunikace a prezentování. Po absolvování předmětu bude student schopen prezentovat uceleně vlastní názory a návrhy a argumentovat v následné diskuzi.
Výstupy z učení
Studenti po absolvování tohoto kurzu budou: - rozumět principům komunikace a aktivně ovlivňovat průběh komunikace - schopni vysvětlit příčiny a důsledky (časté) protichůdnosti cílů v komunikaci - vědět, proč je nezbytné jasně a efektivně komunikovat nejen v rámci podniku i mezi podniky a lidmi navzájem - rozumět základním problémům, které řešíme v rámci komunikace a prezentzace - umět navrhnout vhodný obsah a formu komunikace - rozumět aktuální trendům a výzvám při prezentování - chápat možnosti a omezení aplikace různých komunikačních strategií
Osnova
  • 1. Historie a vývoj komunikace, předpoklady a cíle komunikace, komunikační bariéry a principy 1. komunikace 2. Vymezení mezilidské komunikace, funkce komunikace, styly mezilidské komunikace 3. Neverbální komunikace 4. Naslouchání jako součást komunikace 5. Charakteristiky zdravé komunikace. 6. Asertivita, vymezení asertivity, typy sebeprosazení, manipulace, asertivní práva, základní 7. asertivní techniky. 8. Vyjednávání (kdy vyjednávat, pravidla správného vyjednávání, styly) 9. Konflikty, strategie řešení konfliktů, jednotlivé fáze konfliktu, typy konfliktů, rozlišení rovin 10. konfliktu (spor vs. problém), Thomas-Kilmannova typologie řešení konfliktů, zásady 11. řešení konfliktů 12. 8. Typologie osobnosti ve vztahu k manažerské praxi, základní složky osobnosti: charakter, 13. schopnosti, motivace, temperament, typologie temperamentu (Eysenck), typologie základní přehledy (Jung, DISC, Manažerská typologie, Lumina atd.) 14. 9. Styly vedení, charakteristiky leadera a manažera, typologie stylů vedení a prodejního chování typologie interpersonálního chování (Leary), typologie v rámci pracovních náborů a fungování (Hogan, BIP, Gallup) 15. 10. Týmová práce, zásady týmové práce, kooperace, stadia vývoje tmu, dynamika v týmu, výběr 16. členů týmu, týmové role (Belbin). 17. 11. Řečník a posluchač 18. 12. Prezentační a komunikační dovednosti.
Výukové metody
Teoretická příprava, praktické nácviky
Metody hodnocení
esej, videotrénink
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/newton/zima2020/PSY_Kx