MSP3_IK Management malých a středních podniků

Vysoká škola Sting, o.p.s.
zima 2021
Rozsah
0/0/16. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Ing. et Ing. Martina Skalická, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět se zabývá komplexním, interdisciplinárním pojetím organizace a řízení podniku s důrazem na specifika podniků malých a středních. Cílem je propojit doposud nabyté znalosti z různých disciplín, jako jsou ekonomika podniku, marketing a prodej, řízení lidských zdrojů, controlling a dalších s managementem, soustředit se na jejich vzájemné souvislosti a praktické využití v malých a středních podnicích.
Osnova
  • Přednášky:
    1. Manažer a manažerské funkce v malém a středním podniku
    2. Řízení lidských zdrojů a vedení pracovníků v malém a středním podniku I.
    3. Řízení lidských zdrojů a vedení pracovníků v malém a středním podniku II.
    4. Řízení výroby
    5. Strategický management v malém a středním podniku I.
    6. Strategický management v malém a středním podniku II.
    7. Hodnotový management v malém a středním podniku
    8. Inovace a finanční management v malém a středním podniku I.
    9. Inovace a finanční management v malém a středním podniku II.
    10. Management MSP v jednotlivých fázích podnikatelského cyklu
    11. Ekonomika malého a středního podniku
    12. Management MSP - příklady a doporučení z praxe

Literatura
    povinná literatura
  • JEŽKOVÁ, R., KRÁL, D., MAREK, K., TRČKA L., VÁGNER, I., VINCENCOVÁ, E., 2015: Podnikání a management v malých a středních podnicích: teoretické aspekty a aplikace. 1. vyd. Brno: CERM Akademické nakladatelství, s.r.o., 2015 (v recenzním řízení).
  • KUBÍČKOVÁ, L. Organizace a řízení firmy. 1. vyd. Brno: Akademie Sting, 2006, 66 s. ISBN 8086342573. info
    doporučená literatura
  • VÁGNER, Ivan. Podněty k posunu paradigmatu myšlení a jednání v managementu. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2015, 123 s. ISBN 978-80-87482-23-0. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 211 s. ISBN 978-80-247-4429-2. info
  • KONEČNÝ, Miloš. Ekonomika firmy. 2. vyd. Brno: Sting, spol. s r.o., 2012, 150 s. ISBN 978-80-86342-83-2. info
  • DOBŘICKÝ, Josef a Vladimír DOSTÁL. Hodnotový management. Brno: Sting,, 2010. ISBN 978-80-86342-67-2. info
  • DOBŘICKÝ, Josef. Marketing. 1. vyd. Brno: AKADEMIE STING, 2010, 130 s. ISBN 80-86342-40-9. info
  • DOSTÁL, Vladimír. Strategický management. [ Studijní text pro distanční vzdělávání ]. 1. vydání. Brno: Akademie STING, 2009, 132 s. ISBN 978-80-86342-82-5. info
  • KONEČNÝ, Miloš. Management. 3. dopl. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2008, 118 s. ISBN 978-80-86342-78-8. info
  • ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. 10.vyd. Praha: GradaPublishing, 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1407-3. info
  • Finanční analýza. Edited by Miloš Konečný. Vyd. 2. V Brně: Akademie Sting, 2006, 77 s. ISBN 8086342557. info
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020, zima 2022.
  • Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/newton/zima2021/MSP3_IK