MGS_K Strategický management

Vysoká škola Sting, o.p.s.
léto 2016
Rozsah
0/0/12. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA (přednášející)
Garance
doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s.
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu
V návaznosti na vymezení základních pojmů, charakteristiky změn podnikatelského prostředí ve XXI. století a základních přístupů a principů tvorby strategie firmy v podmínkách současné fáze globalizace se strategie firmy zaměřuje na diferenciaci produktů a služeb, které firma nabízí specifickému okruhu zákazníků, s cílem vytvoření tzv. vlastního monopolu. Strategický management uvádí pragmatické postupy tvorby strategie firmy ve fázích „Přehled o situaci firmy“; „Externí analýza“, zkoumající pět konkurenčních faktorů na trhu; „Interní analýza“, vyhodnocující komponenty činností hodnotového řetězce firmy; „Souhrn a návrh strategie“, vycházející z analýz SWOT, syntézy výsledků analýz a vymezení klíčových faktorů úspěchu firmy. Uvádí přístup k návrhu optimální podnikatelské strategie firmy, hodnocení atraktivnosti strategických záměrů, metodiku následné restrukturalizace firmy a hlavní podmínky úspěšné realizace strategie ve firmě.
Osnova
  • Přednáška:
    1. Charakteristika strategického řízení
    2. Vize, mise, firemní kultura, identita a image firmy
    3. Nové tisíciletí – nová doba
    4. Zásadní přístupy k tvorbě strategie
    5. Přehled o situaci firmy
    6. Externí analýza – analýza okolí firmy
    7. Interní analýza – analýza činnosti firmy.
    8. Souhrn a návrh strategie
Literatura
    povinná literatura
  • SAKÁL, P a KOL. Strategický manažment v praxi manažéra. Trnava: Tritsoft, 2007, 703 s. ISBN 978-80-89291-04-5. info
  • KEŘKOVSKÝ, M. a VYKYPĚL, O. Strategické řízení - teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, 206 s. ISBN 80-7179-453-8. info
  • DOSTÁL, Vladimír. Strategický management. 1. vyd. Brno: Akademie Sting v Brně, 2005, 132 s. ISBN 20090505. info
    doporučená literatura
  • DRUCKER, P F. Drucker na každý den. 366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci. Management Press, 2006. ISBN 80-7261-140-2. info
  • W, CHAN KIM a R MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu. Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-128-3. info
Výukové metody
Způsob výuky je popsán ve Studijním o zkušebním řádu AKADEMIE STING.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet: Test 25 otázek
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020.