STING:MKA_MP Marketing Applications - Informace o předmětu
MKA_MP Marketing Applications
Vysoká škola Sting, o.p.s.zima 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Lukáš Trčka, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Lukáš Trčka, Ph.D.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s. - Rozvrh
- Po 3. 10. až Pá 23. 12. každé liché pondělí 8:30–12:00 Učebna D, kromě Po 24. 10.
- Předpoklady
- ( STUDIJNI_SKUPINA ( 2MPA )) && ! NOWANY ( PSR_MP Psychologie a sociologie řízení , MIS_MP Manažerské informační systémy )
The course is designed as a superstructure to the basic bachelor marketing course. During the introductory seminar students repeat marketing theory and then they apply for a seminar paper focused on individually chosen business field. All seminar theses are subsequently presented in English, which contributes not only to enhance the students' presentation skills, but also enhances the ability to defense a professional text in a foreign language. Seminar theses and its presentations are developed by two students to utilize the principles of teamwork. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu
- The course is designed as a superstructure to the basic bachelor marketing course. During the introductory seminar students repeat marketing theory and then they apply for a seminar paper focused on individually chosen business field. All seminar theses are subsequently presented in English, which contributes not only to enhance the students' presentation skills, but also enhances the ability to defense a professional text in a foreign language. Seminar theses and its presentations are developed by two students to utilize the principles of teamwork.
- Osnova
- 1. Introduction
Marketing Basic Concepts
Marketing Tools and Techniques
Marketing Theory Application, Case Studies, Practical Examples
2. Seminar Theses Presentations
Time allowance 10 minutes for presentation + approx. 10 minutes for discussion. Seminar capacity designed for eight student teams.
3. Seminar Theses Presentations
Time allowance 10 minutes for presentation + approx. 10 minutes for discussion. Seminar capacity designed for eight student teams.
- 1. Introduction
- Literatura
- povinná literatura
- LAKHANI, D. Jak prodávat když nikdo nekupuje. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-3309-8. info
- ŠTĚDROŇ, B a KOL. Marketing a nová ekonomika. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2009, 198 s. ISBN 978-80-7400-146-8. info
- KOTLER, P a KOL. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- Výukové metody
- Cvičení s aktivním zapojením studentů v diskuzích.
Způsob výuky je detailně popsán ve Studijním a zkušebním řádu AKADEMIE STING. - Metody hodnocení
- Podmínky udělení zápočtu:
1) Odevzdání případové studie na téma aplikace marketingových nástrojů do vybraného podniku.
2) Písemný zápočtový test s úspěšností min. 60%. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Cvičení je povinné a o náhradě zameškané výuky rozhoduje vyučující.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/newton/zima2016/MKA_MP