MKA_MP Marketing Applications

Vysoká škola Sting, o.p.s.
zima 2016
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Lukáš Trčka, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Lukáš Trčka, Ph.D.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s.
Rozvrh
Po 3. 10. až Pá 23. 12. každé liché pondělí 8:30–12:00 Učebna D, kromě Po 24. 10.
Předpoklady
( STUDIJNI_SKUPINA ( 2MPA )) && ! NOWANY ( PSR_MP Psychologie a sociologie řízení , MIS_MP Manažerské informační systémy )
The course is designed as a superstructure to the basic bachelor marketing course. During the introductory seminar students repeat marketing theory and then they apply for a seminar paper focused on individually chosen business field. All seminar theses are subsequently presented in English, which contributes not only to enhance the students' presentation skills, but also enhances the ability to defense a professional text in a foreign language. Seminar theses and its presentations are developed by two students to utilize the principles of teamwork.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Cíle předmětu
The course is designed as a superstructure to the basic bachelor marketing course. During the introductory seminar students repeat marketing theory and then they apply for a seminar paper focused on individually chosen business field. All seminar theses are subsequently presented in English, which contributes not only to enhance the students' presentation skills, but also enhances the ability to defense a professional text in a foreign language. Seminar theses and its presentations are developed by two students to utilize the principles of teamwork.
Osnova
  • 1. Introduction
    Marketing Basic Concepts
    Marketing Tools and Techniques
    Marketing Theory Application, Case Studies, Practical Examples

    2. Seminar Theses Presentations
    Time allowance 10 minutes for presentation + approx. 10 minutes for discussion. Seminar capacity designed for eight student teams.

    3. Seminar Theses Presentations
    Time allowance 10 minutes for presentation + approx. 10 minutes for discussion. Seminar capacity designed for eight student teams.
Literatura
    povinná literatura
  • LAKHANI, D. Jak prodávat když nikdo nekupuje. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-3309-8. info
  • ŠTĚDROŇ, B a KOL. Marketing a nová ekonomika. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2009, 198 s. ISBN 978-80-7400-146-8. info
  • KOTLER, P a KOL. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. info
    doporučená literatura
  • BAČUVČÍK, Radim. Tradiční a nové v marketingové komunikaci. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2011, 218 s. ISBN 978-80-87500-04-0. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008, 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8. info
Výukové metody
Cvičení s aktivním zapojením studentů v diskuzích.
Způsob výuky je detailně popsán ve Studijním a zkušebním řádu AKADEMIE STING.
Metody hodnocení
Podmínky udělení zápočtu:
1) Odevzdání případové studie na téma aplikace marketingových nástrojů do vybraného podniku.
2) Písemný zápočtový test s úspěšností min. 60%.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Cvičení je povinné a o náhradě zameškané výuky rozhoduje vyučující.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, léto 2016.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/newton/zima2016/MKA_MP